17 Ağustos 2010 Salı

Benzinden Nasıl Tasarruf Edebiliriz !


benzin fiyatlarının devamlı artması ve ağır ekonomik şartla bizi motosikletlerimizi tasarruflu kullanmamızın en önemli yeridir. Benzin zamlarını engellemek hükümetimizin dışında kimsede değil ama,! motosikletimizi doğru kullanıp teknik bakımlarını zamanında yaparak daha az benzinle daha çok kilometre yapmak bizlerin elinde. Motorlu araçlarda normalin üstünde ve normal olmayan ölçülerde benzin harcaması iki ana kaynaktan meydana gelmektedir. Bunlardan birincisi aracın kendisinden kaynaklanan gereksiz harcamalar, diğeri ise sürücüden kaynaklanan gereksiz harcamalardır.

Araçtan Kaynaklanan Gereksiz Harcama:

motosikletimizi zamanında dikkatli ve muntazam yağlanmalıdır. Aksi halde yağsızlıktan dolayı
sürtünme artacağından güç düşecek, parçalar çabuk aşınacak, bunlar da benzin tüketiminin artmasına sebeb olacaktır,

Bujilerin ayarsız, bozuk ve pis oluşu her 10 litrede 1/2 litre fazla benzin sarfiyatına sebep olur

Karbüratörün ayarsız ve pis oluşu, jikle kelebeğinin iyi açılıp kapanmayışı,
spiral hortum içindeki
çelik telin tutukluluk yapması, keza el gazının aynı şartlarda bulunması benzin tüketimini artırır.

Motorun elektrik ihtiyacını karşılayan malzeme ile bunun motora iletisini sağlayan aksamlardaki
bozukluklar verimi düşürür benzin sarfiyatını arttırır.
Tekerlek, lastik havalarının az olması yüzünden sürtünme artar, güç azalır ve dolayısıyla yakıt
tüketiminin artmasına sebep olur.

Fren balataları ayarsız ve sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır ve yakıt sarfiyatı artar.
Debriyaj kaydırması, hava filtresinin tıkalı olması, soğutma sisteminin normal olmayışı yakıt sarfiyatını artırır.


Sürücüden Kaynaklanan Gereksiz Harcama:

Sık sık şerit değiştirmekten kaçının. Yavaşlamak gerektiğinde, örneğin kırmıza ışığa yaklaşırken
hızı koruyup ani frenle durmak yüzde 15-20 oranında daha fazla yakıt tüketimi sağlar. Ayrıca bu
sayede balatalarda daha çok yıpranır.
Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan kaçının.

Motoru rölantide ısıtmak yakıt tüketimini arttırır. Motoru çalıştırıp hemen yola çıktığınızda yaptığınız

1’inci kilometre sonunda motoksiletinizin yaktığı benzin 3 dakika rölantide çalışarak yaktığı kadardır.

Yani motosikletinizi üç dakika ısıtmak için harcanan benzinle 1 km yol yapılabilir. Ayrıca motor normal
sıcaklığına 4 kilometre yol katedildikten sonra ulaşıyor ve tüketim fabrika verilerine yakın hale geliyor.

Bu nedenle kısa mesafelerde motosiklet kullanmak yerine yürümek daha ekonomik.

aracınızı yol ve trafik koşullarına uygun kullanın. Ne kadar kararlı ve sakin motosiklet kullanırsanız

o kadar az yakıt tüketirsiniz ve motosikletiniz de o kadar az yıpranır. aracı akan trafiğin hızına uygun
kullanın ve sadece önünüze değil, daha ileriye bakarak trafik akışını izleyin. Akan trafiğin hızına

uyulmadığı için sürücünün mecbur kaldığı ani frenaj ve ani hızlanmalar yakıt tüketimini arttırır.

Önünüzdeki aracı çok yakın takip etmeyin. Devamlı olarak aracınızı frenler ve gazlarsanız ilave
benzin pompalanmasına neden olur.
motosikletinizdeki bulunan her türlü ağırlık yakıt tüketimini olumsuz yönde etkiler. Tüketim artışı motor gücü düşük olan araçlarda daha belirginleşir. Hava koşulları yakıt tüketimini sanıldığından daha fazla etkiler. Soğuk havalarda uzun süre çekili jikleyle gitmek en sık yapılan hatalardan biridir. Jikleyle motor devri normal rölanti devrine yakın sabit yere gidip motor ısındıkça kademeli olarak jikleyi kapatmak önemli ölçüde tasarruf sağlar.
Yağmurlu ve karlı havalarda lastiklerin yuvarlanma direnci artığı için daha fazla yakıt tüketilir.
Kış mevsimi şartları için özel olarak üretilen kış lastikleri yakıt tüketimin artırır.
motosikletiniz enjeksiyonluysa yokuş aşağı inerken gaza basmayın. Bu sistemler motor çalışır
durumda ve araç viteste giderken el gazdan çekildiğinde yakıt akışını kestiği için
hiç yakıt tüketmez.
Yokuş inerken kesinlikle vitesi boşa atmayın . Vites boşa atıldığında motor
freni ortadan kalkacağı için motosikleti durdurmak veya belli bir hızı korumak zorlaşır. Kontak
kapatıldığındaysa fren sistemi çalışmadığıiçin yapılacak birkaç santilitrelik benzin tasarufuna karşılık
ciddi kazalarla karşı karşıya kalınabilir.


Yokuş çıkarken az yakıt tüketmek için yüksek viteste tam gaz yapmaktansa daha düşük
viteste yarım, hatta çeyrek gaz yapmak daha doğru olur.

Hız sınırlarına uymaya gereğinden fazla hızlı gitmemeye dikkat edin. 90 km’den sonraki her 1 km
artış yakıt tüketimini yüzde 1 oranında artırır. Saatte 120 km. Hızla giden bir motosiklet 80 km hızla giden
bir araca göre yüzde 25 daha fazla yakıt tüketir.
motosikletinizin mekanik aksamına zarar veren ve yakıt tüketimini artıran “ saldırgan” sürüşten kaçının;
ancak az yakıt tüketmek için çok düşük devirlerde de sürekli yol almayın. Çok düşük devirlerde
kullanılan bir motosikletin motoru daha çabuk yıpranır. Bu da yakıt tüketimini azaltarak yapılan
tasarrufun tamir ve yedek parçaya verilmesine neden olur.
Gaz kolunu sonuna kadar basmadan da hızlı gidilebilir. Bunun için motosikleti fazla zorlamadan
hızlandırmak ve hızı korumaya çalışmak yeterlidir. Aniden hızlanmak gereksiz yere gaza ve frene
gereğinden fazla basmak, motoru çalıştırırken marşa gereğinden fazla basarak motoru boğmak,
yakıt sisteminde oluşan sızdırma %50'ye kadar varan benzin sarfiyatına, neden olur.

benzin tasarrufu için öngörülen kmde buji değişimini, yağ değişimini ve hava filtresi değişimini yada en azından temizliğini yapmakta gerekmektedir

Bu şekilde benzinden tasarruf ederek hem kendi harcamalarımıza kısıntı getirmiş, hem de ülke ekonomisine katkıda bulmuş olursunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder